L'activitat consistiria en llegir
aquesta entrada de la Wikipèdia i fer un mapa conceptual mitjançant
Bubbl.us. Desprès de crear el document els alumnes hauran de dessar
o imprimir el document i lliurar-lo al professor.
Aquesta activitat està pensada per
alumnes de 1er d'ESO i pertany als continguts de l'assignatura de
Llengua i literatura castellana.
- Desenvolupar la capacitat de comprensió lectora.
- Llegir de forma expressiva i comprensiva textos expositius.
- Sintetitzar la informació dels textos per mitjà d'esquemes.
- Conèixer i usar els procediments adequats per a la realització d'esquemes.
- Conèixer i usar els procediments adequats per a la realització de mapes conceptuals.
- Conèixer el diccionari i la seva diversitat tipològica.
▌CONTINGUTS
- L'esquema. Formes de representació.
- Els diccionaris. Les seves classes.
- El mapa conceptual. Les seves classes.
Es farà servir l'article de la
Wikipèdia corresponent a l'entrada “diccionario”. A partir
d'aquest text es farà una lectura reflexiva de les idees principals
i secundàries. A continuació es farà un petit esquema a la
llibreta donant-li una forma jeràrquica per a que quedin reflectides
les idees principals i secundàries del text. L'objectiu final es
crear una mapa conceptual mitjançant l'eina digital Bubbl.us.
En aquest document que els alumnes hauran d'imprimir ha de quedar
reflectit els següents apartats o nuclis d'informació: definició,
utilitat, característiques, parts d'una entrada i classes de
diccionaris.
Aquesta activitat està pensada per
realitzar-la en una única sessió, tenint en compte que ja s'hauria
d'haver explicat prèviament els conceptes establerts per
realitzar-la correctament.
El lliurament del mapa conceptual es
podrà realitzar a la següent sessió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario