martes, 19 de noviembre de 2013

ACTIVITAT 3. PARLAR

Mòdul Parlar


Estam treballant a classe les llegendes i per introduir el contingut els hi vaig contar la llegenda de "La chica de la curva". Perquè funcionàs el text vaig adaptar les coordenades espacio-temporals originals, que són molt ambigües e imprecises, i vaig introduir dades concretes i que els alumnes poguessin identificar i reconèixer com a pròpies del seu territori. Desgraciadament, a cada municipi sempre n'hi ha una carretera complicada i que te fama de perillosa. Així vaig crear un ambient de tensió prou gran perquè els agradàs la lectura. També he de reconèixer que qualsevol lectura de terror o misteri sempre els agrada.
Doncs bé, varem explicar les característiques formals de les llegendes, varem identificar els seus trets identificatius i varem proposar exemples de llegendes.
Tot d'una, em varen demanar la possibilitat de cercar més llegendes, sobretot urbanes, i llegir-les a classe.
I com molt sovint, ens hem d'adaptar als interessos dels alumnes, vaig improvisar una activitat d'expressió. Aquesta activitat consistia en explicar oralment una llegenda que ells havien cercat prèviament. Varen sortir al capdavant de l'aula i de forma individual o per parelles, varen contar la seva llegenda.
En aquest punt, he de confessar que per manca de temps i de recursos, no vaig tenir la possibilitat d'enregistrar en video l'activitat, per després avaluar-la col·lectivament.
Aquesta seria la meva proposta d'activitat corresponent al mòdul PARLAR. Consistiria en gravar una exposició oral dels alumnes. Haurien de cercar primer una llegenda, real o inventada, i després l'haurien d'explicar als seus companys.
He de dir que aquesta activitat està pensada per als alumnes de 1er d'ESO, però també es podria fer amb els de 3er, ja que correspon el mateix contingut teòric.

No hay comentarios:

Publicar un comentario